Inversion

Inversion header Inversion is een third person co-op actie shooter die keiharde actie combineert met een revolutionaire engine die in staat is de zwaartekracht te beïnvloeden. Spelers kunnen dankzij het Grappler wapen de zwaartekracht in hen omgeving beïnvloeden. De Grappler kan in talloze situaties gebruikt worden zoals het verplaatsen van auto’s of het optillen van vijanden die verscholen zitten. De Grappler is ook een sleutel-element in de gameplay van Inversion en kan gebruikt worden in tactische situaties en puzzels waar spelers objecten uit de omgeving moeten verplaatsen om zo verder te komen. Daarnaast is Inversion een van de eerste titels die de nieuwe “HAVOK destruction engine” gebruikt waardoor de game destructieve omgevingen kent inclusief een degelijk cover systeem.

Het verhaal neemt je mee naar de nabije toekomst, waar onze vredige planeet overrompeld wordt door een onbekende vijand genaamd de Lutadore. Deze vijand is tot de tanden bewapend met futuristische zwaartekrachtbeïnvloedende wapens en dankzij deze wapens overmeesteren ze de meeste steden zonder enig probleem. Daarnaast hebben er mysterieuze veranderingen plaatsgevonden in de steden waardoor sommige gedeelten geen of een veranderde zwaartekracht kennen, waardoor de steden in grote chaos verkeren. Jij neemt de rol van Davis Russel aan, een 28-jarige agent met een zeer kort lontje, of Leo Delgado, Davis’ buurman, om zo aan een reis te beginnen door de verwoeste en door de zwaartekracht compleet gedesoriënteerde stad en verder om op zoek te gaan naar Davis’ vermiste kind.

Platforms en releasedata

Xbox 36013 July 2012
PS313 July 2012