Auteur : DaniŽl de Zwart vrijdag 13 april 2018 om 11:05:35

''PlayStation 5 is backwards compatible, bevat 14.20 TFLOPS GPU en 32GB GDDR''

De geruchten over de PlayStation 5 worden verspreid, zo zou de nieuwe console van Sony pas in 2020 verschijnen en nu zou de mogelijke technologie van het apparaat gelekt zijn. Twitter-gebruiker KillzoneRocks heeft namelijk een afbeelding geplaatst over de mogelijke PlayStation 5, die Project Epsilon zou heten. De gebruiker is geschorst van Twitter, dus dat zou best iets kunnen betekenen.

Onderstaande afbeelding bevat meerdere facetten zodat het een echt document van Sony Interactive Entertainment kan zijn, maar Photoshop is ook niet lastig tegenwoordig. Echter, het is altijd goed om lekken in ieder geval niet over te slaan. Project Epsilon kan de daadwerkelijke werknaam zijn van de PlayStation 5, aangezien epsilon de vijfde letter is in het Griekse alfabet.

Dan de technische aspecten. Volgens de afbeelding krijgt de console een AMD 'Zen' processor met 8 cores, volgens eerdere geruchten mogelijk een custom Ryzen. Daarnaast zou de PlayStation 5 een AMD Navi-engine GPU krijgen met 14.20 TFLOPS, 32GB GDDR, een 1TB SSD harde schijf en het apparaat zou backwards compatible zijn. Ook zouden games die na 1 april 2018 in ontwikkeling gaan bij de studio's van Sony, exclusief worden ontwikkeld voor de PlayStation 5. Samen met het gerucht dat de console in 2020 verschijnt, klinkt het logisch gezien de ontwikkeltijd van zeker twee jaar per game.

Tot slot is het lang geleden dat Sony een console maakte die backwards compatible was, namelijk de eerste versie van de PlayStation 3. PlayStation 4- en PlayStation 4 Pro-games moeten met deze feature beter draaien op de PlayStation 5 middels een patch.

Voor nu kunnen we het met een korreltje zout nemen, al is de tijd rijp voor de eerste geruchten.

Het volgende of vorige nieuwsbericht:
» 11:16   Wordt DOOM 2 door Bethesda aangekondigd op de E3?
« 09:28   Rainbow Six Siege telt meer dan 30 miljoen spelers
Meer nieuwsberichten over PlayStation 5:
11/04/18   PlayStation 5 verschijnt mogelijk pas in 2020
30/04/17   Analist: PlayStation 5 verschijnt volgend jaar
23/04/16   PS5 verschijnt mogelijk nooit
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door Thijs. op vrijdag 13 april, 2018 om 11:50:19 quote

MvdM April

2072 posts
Ik betwijfel het. Vooral de 1tb ssd. Ssds zijn hartstikke duur en een ssd van die grote kost al rond de 300 euro. Het zou kunnen maar incl cpu en gpu zou ik die prijs niet onder de 700 euro zien. Verwacht niet dat een console van die prijs succes kan hebben
Gepost door CHILLOZZ op vrijdag 13 april, 2018 om 13:52:25 quote

GN "Commander"

1336 posts
ik zou wel blij zijn met een 1TB SSD.

Denk er wel aan dat die prijzen wel al flink gezakt zijn de laatste tijd. En een partij als sony die grootschalig inkoopt krijgen ze natuurlijk nog veel scherper geprijsd.

we zullen t wel zien. Ik zou wel graag zien dat er standaard gewoon een SSD inzit ipv een hdd of een shdd

Gepost door Rolf31 op vrijdag 13 april, 2018 om 14:31:15 quote

Sonic

238 posts
Huh waarom wordt degene geschorst op twitter? Beetje vreemd. Lijkt op censuur Maar 2020 is nog effe wachten, plus het afwachten van ontwikkel fouten wordt mijn aankoop pas 2021. Dat heb ik geleerd van de PS4.
Gepost door mmx op vrijdag 13 april, 2018 om 14:32:58 quote

GN "Sickness"

2393 posts
Niet verkeerd 1TB ssd maar deze ps5 zou wel eens een flink prijskaartje aan kunnen hangen .Maar in el geval kunnen we vast ervoor gaan sparen toch
Gepost door MikeGevers op vrijdag 13 april, 2018 om 15:02:23 quote

Crewmember

971 posts
Ik ben niet overtuigd. 14,20 TFLOPS lijkt wel heel erg op een verwijzing naar 420, maar de PS4 Pro heeft al 4,12 TFLOPS, dus dat zou niet geloofwaardig zijn. Verder zijn inderdaad SSD's inderdaad bepaald niet goedkoop ťn denk ik dat 1 TB richting 2020 enigszins beperkt gaat lijken. Games gaan nu al hard richting 100 GB per stuk, dus in 2020 zou het zomaar kunnen dat je op 1 TB maar een of twee games kan installeren, zeker aangezien textures alleen maar groter worden als resoluties hoger worden.

Dat, en "a update patch" is een taalfout.

Gepost door tranceguy op zaterdag 14 april, 2018 om 12:02:11 quote

Sub Zero

346 posts
Thijs. schreef:
Ik betwijfel het. Vooral de 1tb ssd. Ssds zijn hartstikke duur en een ssd van die grote kost al rond de 300 euro. Het zou kunnen maar incl cpu en gpu zou ik die prijs niet onder de 700 euro zien. Verwacht niet dat een console van die prijs succes kan hebben

Tegen die tijd niet meer hoor... En verwacht maar een versie met een grotere opslagcapaciteit dan ook... Maar anders kan je er zelf wel 1 insteken later als je wil...

Gepost door tranceguy op zaterdag 14 april, 2018 om 12:03:46 quote

Sub Zero

346 posts
Eigenlijk nog helemaal niet interessant. Maar hoop wel dat de specs gaan kloppen. En mag nu eindelijk ook wel eens een UHD player in dan... Want dan kan het in potentie een echt beest gaan worden.... Maar dat zien we dan wel weer. Al die geruchten hebben we geen zak aan nu zolang we niet weten wat klopt en wat niet... Bovendien duurt t nog minstens 3 jaar voor we er mee aan de slag kunnen....
Gepost door kiesmaarwa op zaterdag 14 april, 2018 om 16:01:02 quote

Sub Zero

371 posts
Het bericht lijkt me bullshit vanwege het voorlaatste punt en omdat er een taalfout in het laatste punt staat.
Ga naar pagina: 1