Auteur : Tom Kauwenberg maandag 9 januari 2017 om 10:23:07

Maak kennis met Project Valerie; Razers concept-laptop met drie schermen

Tegenwoordig kijken we niet meer op van een laptop met SLI, waterkoeling of ingebouwde 4K-monitoren. Vrijwel alles heeft de revue inmiddels wel eens gepasseerd. Hardware-fabrikant Razer is er echter wl in geslaagd ons weer eens verbaasd te doen apegapen, en dat is wel met het recent onthulde 'Project Valerie'. Waarom? Zeer simpel: deze concept-laptop heeft verdomme drie schermen.

Het Amerikaanse Razer deed het project uit de doeken op de Consumer Electronics Show (CES) 2017 in Las Vegas. Weliswaar niet direct fysiek, maar allereerst met een veelbelovende trailer van het concept an sich. Wat we zien is een compacte notebook, waarin een drietal schermen opgeborgen zitten. Eenmaal uitgevouwen, ontstaat een vrij groot werkstation met in totaal een display bestaande uit een ultra-brede 12K-resolutie.


Project Valerie zou ingeklapt niet veel dikker moeten zijn dan de gemiddelde 17 inch laptop, maar is wel significant lomper dan bijvoorbeeld de strakke Razer Blade. In totaal moet de draagbare computer een goede 5,4 kilogram wegen. Al is dat natuurlijk absoluut geen doodzonde, ervan uitgaande dat de relatief subtiele Blade niet beschikt over een drietal 17,3" 4K IGZO-displays met G-Sync, aangestuurd door een mobiele GeForce GTX 1080-videokaart.

Een ambitieus project is het zeker, Razers nieuwe conceptcomputer. De vraag die ons rest is vooral f het beest ooit op de consumentenmarkt verschijnt, en wat dit monster dan zoal zou mogen kosten. Hoe dan ook, mocht Project Valerie ooit in de realiteit treden, dan staan wij alvast klaar met GamersNET Gear voor een uitgebreide testsessie van dit bizarre notebook.

Tot dusver blijft de specifieke informatie over Project Valerie beperkt, maar de officile webpagina van Razer licht mogelijk een groter tipje van de sluier in de te toekomst...
Reacties
Ga naar pagina: 1
Gepost door NietNickMeneer op maandag 9 januari, 2017 om 12:02:59 quote

Sub Zero

398 posts
Hoe duur zou dit beestje wel niet worden....
via iPhone
Gepost door Tom op maandag 9 januari, 2017 om 12:04:34 quote

Eindredacteur

11695 posts
Daarover doen ze voorlopig nog geen uitspraak. Maar beter ook, aangezien het prijskaartje waarschijnlijk in n klap de hele hype kan killen. Niemand kijkt meer om naar dit project zodra ze weten dat het duurder uitpakt dan je auto.
Gepost door Mattiees op maandag 9 januari, 2017 om 13:24:22 quote

Sonic

248 posts
gaat er natuurlijk ook wel om wie zit er nou echt op zo'n soort laptop te wachten. Zelf zie ik het nut niet heel erg in van 3 schermen op een laptop. Voor thuis kan ik het me voor sommige mensen nog voorstellen (streamers etc.) maar daar wil je toch liever een dikke pc voor hebben. Zelfde voor mensen die grafisch werken is een laptop ook vaak niet het handigst.
Gepost door Tom op maandag 9 januari, 2017 om 13:59:22 quote

Eindredacteur

11695 posts
Het is wel een ultiem werkstation, wat nog draagbaar is ook. Uiteraard overbodig en veel te krachtig voor tal van verschillende gebruikers, maar ik zou het geen gemis vinden bij de edit-sessies in het perscentrum van Gamescom.
Gepost door Patriotic Pepe op maandag 9 januari, 2017 om 14:29:35 quote

GN "Sniper Elite"

3169 posts
Prijskaartje doet er niet echt toe, dit is meer een prestigeproject om te laten zien wat ze kunnen.
Gepost door PaNNa op maandag 9 januari, 2017 om 14:39:44 quote

The Hunter

6592 posts
Patriotic Pepe schreef:
Prijskaartje doet er niet echt toe, dit is meer een prestigeproject om te laten zien wat ze kunnen.

En hun slaagkansen zullen wel een streepje voor hebben op de prijs.

Gepost door DoeMaarWat op maandag 9 januari, 2017 om 16:22:28 quote

Sonic

243 posts
Het prototype op CES schijnt gestolen te zijn
Ga naar pagina: 1